Новини

Як вибрати оливу для вашого автомобіля

Які бувають типи моторних масел?

Думається, нікому не потрібно пояснювати, що основне завдання моторного масла – змащувати деталі двигуна, забезпечуючи його нормальну роботу і захист від передчасного зносу, поломок і інших неприємностей. Це, як кажуть, прописна істина. А от далі – більше, оскільки моторне масло – ціла наука, почати вивчення якої варто з розуміння того, чим одне моторне масло відрізняється від іншого. Розібратися в цьому питанні насправді зовсім не складно. Типів моторних масел всього три – мінеральне, напівсинтетичне і синтетичне.

Мінеральне масло (воно ж нафтове) являє собою первинний продукт переробки нафти і відрізняється високою в’язкістю. Воно вимагає частої заміни і оптимально підходить для двигунів старіше 10-15 років.

Синтетичне масло виходить шляхом хімічної переробки продуктів перегонки нафти. Воно відрізняється низькою в’язкістю, великим терміном експлуатації і забезпечують захист двигуна в екстремальних температурних умовах. Але синтетичне масло і найдорожче. Так, його рідше потрібно заливати у двигун, однак різниця в ціні може нівелювати таку економію. До того ж, синтетичне масло не можна назвати ідеальним для старих двигунів, оскільки його витрата в моторах старше 10-15 років більш висока, ніж у сучасних силових агрегатах.

Напівсинтетичне масло – це суміш двох типів моторних масел, в якій 50-70 % займає мінеральна складова, і від 30 до 50% – синтетична. Напівсинтетичне масло дешевше синтетичного і більш ефективне в порівнянні з мінеральним. Своєрідна золота середина.

Крім того, моторні масла поділяють ще й з сезонної орієнтації, тобто по температурному режиму експлуатації, з урахуванням ступеня його в’язкості. Від цього показника безпосередньо залежить те, при якій температурі можна буде запустити двигун. Визначити сезонність олії можна з маркування, про що і піде мова далі.

Як розшифрувати маркування масел?

Систем класифікації масел є кілька, і всі вони мають своє географічне походження. Тут ми розглянемо найпоширеніші класифікації, і почнемо з SAE (Society of Automotive Engineers) і з того, як з маркування визначити сезонність масла:

  • літнє масло позначаються цифрою без додаткового літерного індексу (SAE 20, 30, 40 і т. д.) Цифра в даному випадку означає високотемпературну в’язкість масла. Ось тільки трактувати її однозначно не можна, оскільки це збірний параметр, який вказує на мінімальну і максимальну в’язкість масла при робочій температурі 100-150 градусів. Кожному двигуну потрібна своя в’язкість, тому без рекомендацій виробника автомобіля тут не обійтися;
  • у маркуванні зимового масла присутня буква W і цифри, що позначають температурний режим використання (SAE 0W, 5W, 10W, 15W і т. д.), Щоб дізнатися мінімальну температуру, при якій буде можливий холодний пуск двигуна, від цифри у маркуванні зимового масла потрібно відняти 40. Наприклад, маркування SAE 5W означає, що пуск двигуна буде можливий при температурі не нижче -35 градусів за Цельсієм. Це та мінімальна температура, при якій насос зможе прокачати масло по системі, не допустивши сухого тертя деталей. Якщо ж від цифри у маркуванні відняти 35, то ми отримаємо мінімальну температуру провертання двигуна, хоча цей параметр відносний, оскільки багато що залежить від стану самого силового агрегату;
  • всесезонне масло позначаються подвійним маркуванням. Наприклад, SAE 5W30, де 5W, як ми з’ясували вище, означає, що холодний пуск двигуна можливий при температурі не нижче -35 градусів за Цельсієм, а цифра 30 вказує на ступінь високотемпературної в’язкості олії. Саме всесезонне масло, в силу своєї універсальності, найчастіше використовується автомобілістами.