За ступенем важливості в «табелі про ранги» технічних рідин для автомобіля трансмісійні оливи коштують за моторними. На порожній коробці ви далеко не поїдете. Ви взагалі навряд чи кудись поїдете.
Для забезпечення нормальної роботи трансмісії використовуються в ній масла повинні володіти рядом специфічних властивостей. За своїми якостями і сфері застосування ці масла істотно відрізняються один від одного. По областях застосування «трансміссіонкі» діляться на олії для механічних коробок передач (МКП) задне- і передньопривідних автомобілів і для автоматичних коробок передач (АКП). Крім цього, вони ж застосовуються в гидроусилителях рульового управління (ГУР). Масла для МКП призначені для забезпечення нормальних умов роботи коробок передач – ефективна мастило пар тертя, зняття механічних навантажень, відведення тепла і продуктів корозії, мікроабразівних частинок з місць зносу.
Масла для АКП, крім цього, виконують роль передавача механічної енергії в усьому комплексі гідромеханічної трансмісії. До цієї групи масел пред’являються вимоги вищі в порівнянні з маслами для МКП. Як і для моторних, так і для трансмісійних масел в якості базових (основи) використовуються мінеральні, комбіновані (напівсинтетичні) або повністю синтетичні масла. Залежно від них змінюється основний показник масла – в’язкісно-температурна характеристика – і ряд інших експлуатаційних показників.
Основними властивостями трансмісійних масел є змазує здатність, в’язкість, термоокислительная здатність, антикорозійні властивості і стійкість до піноутворення. Змащуюча здатність – основна характеристика – безпосередньо залежить від можливості масла охороняти поверхні тертя від різних пошкоджень. Цей показник поліпшується у міру збільшення в’язкості, однак при цьому вступає в силу закон боротьби і єдності протилежностей: велика в’язкість забезпечує високу міцність змазує плівці, але при цьому зростають втрати потужності трансмісії. Крім усього іншого, в’язке масло сильніше густіє на морозі, і перехід трансмісії в робочий режим вимагає її прогріву.
Сучасні транспортні засоби та конструкції трансмісії пред’являють більш жорсткі вимоги до властивостей рідини класу ATF для автоматичних трансмісій. Рідина KIXX володіє високими робочими властивостями, що задовольняють вимоги по стійкості до окислення, низькотемпературної плинності, антифрикційним характеристикам, володіє високим опором зрушенню і забезпечує захист від утворення відкладень.